Personvern

Kontorflytting.no tar sine forpliktelser overfor kundene på største alvor. Dette omfatter også måten vi håndterer informasjonen du gir oss. Vi forplikter oss til å overholde alle gjeldende lover og bestemmelser med hensyn til beskyttelse av personopplysninger, og denne teksten beskriver hvordan vi håndterer de personopplysninger som vi får i vår besittelse. Opplysningene blir behandlet i henhold til kravene i personvernforordningen (GDPR) som trer i kraft i 2018. Her kan du lese mer om dette, hvis du ønsker: www.eugdpr.org. Ved å bruke kontorflytting.no sine tjenester, og dette nettstedet godtar du vilkårene som er gitt nedenfor.

Innsamling av data

Vi samler inn og lagrer opplysninger som du gir oss gjennom vårt kontaktskjema, inkludert ditt navn, e-postadresse og annen kontaktinformasjon. I tillegg benytter vi oss av Google Fonts, Google Analytics, Google Site Kit og Facebook Pixel for å forbedre nettsiden vår, analysere trafikken og forstå effekten av annonsering på Facebook-plattformen. Vi kan også benytte sosiale medier og andre plattformer for markedsføring, noe som kan resultere i innsamling av din informasjon. Vi formidler ikke dine personopplysninger til tredjeparter eller bruker de i andre systemer om de ikke står beskrevet her, eller du har godkjent formidling ved innsending av skjema.

Informasjon vi samler

Informasjon du har gitt oss

Dette kan være din e-postadresse, navn, fakturaadresse, hjemmeadresse. telefonnummer etc – hovedsakelig opplysninger som er nødvendige for å levere et produkt / tjeneste eller for å forbedre kundeopplevelsen hos oss. Vi lagrer informasjonen du gir oss, slik at du kan kommentere eller utføre andre aktiviteter på nettstedet. Denne informasjonen inkluderer for eksempel navn og e-postadresse.

Informasjon samlet automatisk om deg

Dette inkluderer informasjon som automatisk lagres av informasjonskapsler og andre økt verktøy. Denne informasjonen brukes til å forbedre kundeopplevelsen. Når du bruker våre tjenester eller ser på innholdet på nettsiden vår, kan aktivitetene dine logges.

Informasjon fra våre partnere

Vi samler informasjon fra våre pålitelige partnere med bekreftelse på at de har juridiske grunner til å dele denne informasjonen med oss. Dette er enten informasjonen du har gitt dem direkte eller at de har samlet inn om deg på annet rettsgrunnlag.

Offentlig tilgjengelig informasjon

Vi kan samle informasjon om deg som er offentlig tilgjengelig.

Hvordan bruker vi din personlige informasjon

Vi bruker din personlige informasjon for å:

  • Gi vår service til deg. Dette inkluderer for eksempel å sende et tilbud, gi deg andre produkter og tjenester du har bedt om og kommunisere med deg i forhold til disse produktene og tjenestene; kommunisere og samhandle med deg; og gir deg beskjed om endringer i tjenester
  • forbedre kundeopplevelsen din
  • oppfylle en forpliktelse i henhold til lov eller kontrakt

Vi bruker din personlige informasjon på legitime grunner og / eller med samtykke.

På grunn av inngåelse av kontrakt eller oppfyllelse av avtaleforpliktelser behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

  • å identifisere deg;
  • å gi deg en tjeneste eller å sende / tilby deg et produkt;
  • å kommunisere enten for salg eller fakturering

På grunnlag av legitim interesse behandler vi din personlige informasjon for følgende formål:

  • å sende deg personlige tilbud * (fra oss og / eller våre nøye utvalgte partnere);
  • å administrere og analysere vår kundebase (kjøpsadferd og historie) for å forbedre kvaliteten, variasjonen og tilgjengeligheten av produkter / tjenester som tilbys / leveres

Så lenge du ikke har informert oss ellers, vurderer vi å tilby deg produkter / tjenester som ligner på din innkjøpshistorikk / nettleseradferd, for å være vår legitime interesse.

Vi behandler dine personopplysninger for å oppfylle forpliktelser som kommer fra loven og / eller bruk dine personopplysninger for alternativer som følger av loven. Vi forbeholder oss retten til å anonymisere personopplysninger samlet og å bruke slik informasjon. Vi vil bruke informasjonen utenfor omfanget av denne policyen bare når den er anonymisert. Vi lagrer faktureringsinformasjon og annen informasjon samlet om deg så lenge som nødvendig for regnskapsmessige formål eller andre forpliktelser som følger av loven, men ikke lenger enn det.

Hvordan deler vi dine personopplysninger

Kontorflytting.no kan dele dine personopplysninger med eksterne tredjeparter i følgende sammenhenger:

  • Våre  leverandører
    Vi kan dele dine personopplysninger med våre partnere så lenge dette anses som legitimt fra et forretningsperspektiv og er i overensstemmelse med gjeldende personvernlovgivning. I noen tilfeller vil vi dele opplysninger om deg til samarbeidspartnere. Dette for å yte best mulige tjenester til deg
  • Offentlige myndigheter 
    Politiet og andre myndigheter kan kreve å få utlevert personopplysninger fra Kontorflytting.no. I slike tilfeller vil vi bare utlevere personopplysninger og data dersom det foreligger en rettskjennelse eller lignende om å gjøre det.

Kontorflytting.no benytter underleverandører på flere måter. Dette for å kunne levere profesjonelle tjenester og sørge for leveransesikkerhet. Underleverandørene er vanligvis leverandører av flytte-, lager eller renholdstjenester, skytjenester eller andre IT-tjenester. Du er alltid velkommen til å be om en oversikt over og mer detaljert informasjon om Kontorflytting.no sine underleverandører. Hvordan du kan kontakte oss står beskrevet i siste avsnitt i denne erklæringen.

Tredjepartsinnhold

Det hender vi inkluderer videosnutter, bilder eller innhold fra andre tredjeparts nettsider. Slikt innhold behandler den besøkende som om de var på det inkluderte innholdets egen nettside og det kan derfor forekomme at det lagres informasjonskapsler eller innhentes statistikk hos disse tredjepartene.

Databruk

Vi bruker dine personlige data til å svare på forespørsler du sender via vårt kontaktskjema, for å forbedre brukeropplevelsen på vår nettside og for å utføre analyse for å forbedre nettsiden vår. Dine data kan bli lagret så lenge det er hensiktsmessig, med mindre du ber om sletting. Opplysningene lagres på serverne til våre leverandører. Du kan kontakte oss for å få informasjon om hvilken leverandør vi bruker.

Datasikkerhet

Vi har satt i verk nødvendige tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak for å beskytte dine personlige data mot uautorisert tilgang, endring, offentliggjøring eller ødeleggelse. Utover våre interne rutiner har også våre leverandører sine sikkerhetstiltak som du kan finne ut av ved å kontakte oss.

Vi gjør vårt beste for å holde din personlige informasjon trygg. Vi bruker sikre protokoller for kommunikasjon og overføring av data (for eksempel HTTPS). Vi bruker anonymisering og pseudonymisering der det passer. Vi overvåker våre systemer for mulige sårbarheter og angrep.

Selv om vi prøver vårt beste, kan vi ikke garantere sikkerheten til informasjon. Vi lover imidlertid å varsle passende myndigheter om brudd på data. Vi vil også varsle deg om det er en trussel mot dine rettigheter eller interesser. Vi vil gjøre alt vi med rimelighet kan for å hindre sikkerhetsbrudd og å bistå myndighetene dersom eventuelle brudd forekommer.

Kontakte oss

Kontorflytting.no eies og drives av Majoren Flyttebyrå Oslo AS.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via vårt kontaktskjema.